onsdag, mai 11, 2005

As long as you can still be disappointed, you're still young

Amøbetroll!!!
I blant har jeg gode ideer, som å lage mine egne stygge ord, som ikke er så stygge som de ordene jeg egentlig har lyst til å si. Om amøbetroll er en god ide, gjenstår å se. Men det har i alle fall en dobbelthet i seg, mindre enn det meste, og samtidig skummelt, ondt, stygt og mindre intelligent. Så amøbe og troll har i alle fall en ting til felles, lite intelligens.
Jeg er sint og deppa. Sint på meg selv, fordi jeg tillater meg å bli skuffa og lei meg over noe jeg egentlig har visst lenge, men bare ignorert. Deppa, fordi jeg nå vet det jeg har prøvd å ignorere en stund, og i blant gjør sannheten mer vondt enn den burde.
"Ye shall know the truth, and the truth shall make you free"
Iblant får sannheten oss til å mentalt flytte oss tilbake til ungdomsskolen, og jeg vil ikke akkurat kalle tiden på ungdomsskolen for en tid hvor jeg følte meg fri. Om jeg hadde blitt betalt en million ville jeg ikke dratt tilbake til den tiden, hvor usikkerheten på ens egen verdi var sikrere enn noe annet. Men nå er jeg tilbake der, enten jeg vil det eller ikke....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet, hvis du ikke noen ganger hadde blitt satt tilbake til de følelsene fra den gang, så hadde du nok ikke husket å sette pris på at du stort sett er ferdig med dem