torsdag, juni 09, 2005

Sjokokaffemelksukkerlakeisbitmiks

Den grønne depresjonen fra igår har nå gått over, takket være Hannahs fantastiske sjokokaffemelksukkerlakeisbitmiks som jeg slurper i meg mens jeg sitter i ensom majestet på Bokcafe-kontoret, og prøver å sortere ut hvilke ting som er absolutt nødvendige å gjøre i dag, og hvilke som kan vente litt.
De fornuftige tingene kan uten tvil vente en stund til. Og ting jeg virkelig ikke liker, og som jeg er littegranne redd for å gjøre. Å snakke med sjefen min er ganske skummelt. Ikke bare litt skummelt, ikke sånn skummelt som å snakke med enkelte på neuf, noe som igjen bringer meg over på det faktum at det å skulle løse mine små forvridde tankenøtter i fylla er en dødfødt ide. Så fra nå av skal jeg stort sett holde kjeft i fylla, ja kanskje generelt sett holde munnen min noen hakk mer lukket enn den vanligvis er, for ting har det med å vri seg i absurde retninger i det den logiske tanken i hjernen når tungespissen. Tungen min har det med å slenge på noen ekstra ord og vendinger, og gjerne hive de ordene jeg egentlig prøvde å få frem ned i halsen min, og der sitter de fast, slik at når jeg så senere prøver å forklare ting i edru tilstand, svelger jeg de ordene som burde kommet, og i stedet dukker nye, rare ord opp. Så fra nå av, null tull i fylla.
Men i alle fall, sjefer er merksnodige vesener. De er ikke noe særlig eldre enn oss, de er ikke noe bedre strukturerte enn oss, og de er i alle fall ikke mer seriøse enn oss, men likevel, å ha en alvorlig samtale med de er noe jeg stort sett unngår. Nå kan jeg ikke lenger unngå det. Jeg må ha en samtale. Men ikke i dag, kanskje en annen dag, når ikke solen skinner og alt er fint. Nifse samtaler passer på gråe dager, ikke dager hvor skjørtet leker i vinden, radioen spiller fine sanger og sola skinner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

apropo skumle mennesker på studentersamfundet som ikke er SÅ skumle etter et par enheter alkohol...
Trur ting ofte ikke er så ille som du vil ha det til å være, og hvor kjedelig vil det ikke være på nachspiel hvis du bare sier eller gjør ting som er helt normalt?
alstå: ja til mer tull i fylla!

Iris sa...

Er enig med Marvin her altså. Tull på fylla er bare morro - og hva du enn gjør på fylla på nøff har noen gjort noe verre før deg, og noen kommer til å gjøre noe verre enn deg i fremtiden også.

alettenette sa...

Jeg er uten tvil en novise på neuf, og regner med at om en liten stund har fylleangsten min roet seg kraftig.. Og slapp av, det blir uten tvil mer tull på fylla, samme hva jeg sier til meg selv, så Marvin, du får nok gleden av å erte meg mange ganger i tiden som kommer..