lørdag, april 16, 2005

Fredag og fridag og frødag

Fredager er egentlig de beste i hele uka. Etter tre timer koseseminar hvor jeg roter meg langt tilbake til barndommen mens vi ser Fyrtøiet, Prinsessen på erten og andre eventyr, lokker sola meg ut på Fredrikkeplassen. Her spiser vi is og kjenner at det ikke er lenge til det er ferie. Og egentlig er fredagen begynnelsen på miniferien kalt helg, hvor vi ikke rører skolebøker eller noe slitsomt, men bare nyter det å ha fri. Fredager er jo også egentlig fri, for vi kaller ikke noe vi gleder oss til for slit, egentlig. Ikke enda i alle fall. Så egentlig har jeg hatt fri hele dagen, men det nærmer seg slutt nå. Den suspekte butleren har sneket seg inn på meg. Og jeg vet at han ikke kommer til å slippe taket i løpet av helga. Heller ikke stortingsrapporten om "Retten til høyere utdanning" kommer til å la meg få være i fred. Kombinasjonen av Clemet og en mistenkelig butler bringer uhygge på denne deilige fridagen. Hva menes egentlig med "Gjør din plikt - krev din rett"? Og er man virkelig sikker på at det ikke finnes en butler som har myrdet noen en gang? Jeg blir sprø... Sprø som en loff med frø på toppen. Fredagen er ødelagt.

Ingen kommentarer: