tirsdag, desember 02, 2008

Kjære venn

Denne siden ved meg som nå ligger oppslått foran deg. Det er ikke her spenningskurven stiger, eller vendepunktet lurer rundt neste eseløre. Det er ikke denne siden jeg åpnes på skulle jeg mistes i gulvet. Skumles, og du vil bla forbi den. Først når dine fingertupper sakte gnisser arkene mot hverandre mens du blar kan du oppdage denne siden. Kanskje blar du videre. Pompøse skildringer av steder du aldri har sett. Uforståelige fraksjoner av en større helhet. Uten mening. I frustrasjon kan du røske siden ut og krølle den sammen. Brenne den. Den rufsete kanten vil fremdeles være her, en påminnelse om det du ikke leste.


Men det er bare en side av mange. Du kan gjerne lukke boken nå. Om ikke - takk for at du leser meg.

2 kommentarer:

Tove sa...

Anette. jeg visste ikke at du hadde en sånn fin blogg! Så bra du skiver. virkelig inspirerende!

alettenette sa...

Tusen takk, så snilt sagt :) Du vet, når jeg ikke har din moteteft, så får jeg holde meg til egne tanker. Btw - jeg er gjerne med på Hollyfest - 26årsdagene våre?