mandag, september 05, 2005

Alltid på vei til et annet sted

Det er merkelig hvor fort ting endrer seg. Bensinpriser, politiske synspunkt, årstidene, ja, egentlig det meste. Plutselig er det skolestart, STUDiO er over og jeg ligger allerede to uker etter med lesingen. I tillegg skulle jeg gjerne vært et helt annet sted enn det stedet jeg er, en følelse som kommer stort sett flere ganger om dagen. Sitter jeg på seminar skulle jeg gjerne vært ute og jogget en tur, drikker jeg kaffe på Trygve burde jeg sittet på lesesalen og fokusert på Melville, Hawthorne og deres synspunkt på menneskets innvirkning på samfunnet, og samfunnets innvirkning på mennesket. Selv er jeg egentlig mer fascinert at menneskers effekt på andre mennesker. Enkelte mennesker får andre mennesker til å sitte syv timer på tog hver vei til og fra byen med de sju fjell, og samtidig får andre mennesker enkelte mennesker til å lengte etter regnfulle dager, pingviner og forkjølelsesfremkallende vind som vrenger favorittparaplyen på en-to-tre. Det mest fascinerende er likevel at iblant når to mennesker møtes, er det ingen steder de heller ville vært en akkurat der, akkurat da....

Ingen kommentarer: